Köpvillkor

Vem handlar du av?

Välkommen till Future Car Care nätbutik, där du kan köpa originalreservdelar, förbrukningsartiklar och tillbehör direkt av oss. Butiken drivs av:

Future Car Care Sweden AB
Gårdsvägen 4
169 70 Solna

Organisationsnummer: 556929-1296
Momsregistreringsnummer: SE556929129601

Vår webbplats för leverans av reservdelar och tillbehör omfattar förutom orderhantering även efterbearbetning (t ex frågeformulär om du som konsument är nöjd med leveransen). Efter att vi har levererat ordern kommer vi att kontakta beställaren via e-post och ställa frågor kring hur vår service uppfattats. Detta är en integrerad del av vår service för att säkerställa att vi uppfyller alla relevanta krav och för att kunna vidta åtgärder och förbättringar om och när vi bedömer att detta kan vara lämpligt utifrån kundens upplevelser. Personuppgifter kommer att behandlas i linje med gällande lag.

Det här avsnittet innehåller information om betalning, leveranser och returer.

Läs våra fullständiga villkor för butiken och webbplatsen.

Betalningssätt

Vi använder Paysons betalningstjänst (kreditkort)

Vi tar inte ut några extra avgifter för betalning med kreditkort förutom fraktavgift när du beställer på nätet. Fraktavgiften är baserad på vikt och adderas direct i kassan.

Electrolux samarbetar med Payson för att trygga säkerheten när du betalar med kreditkort. Vi ser till att betalningarna via Payson är säkra genom att använda krypterade förbindelser när bankuppgifter översänds i nätverket.

Om säkerhetsavdelningen misstänker bedrägeri har vi rätt att annullera transaktionen av säkerhetsskäl.

När du betalar med kreditkort debiteras ditt konto när beställningen godkänns på villkor att vi har fått förhandstillstånd för ditt konto. Om tillräcklig täckning saknas på kontot beaktas inte din beställning.

Leveransinformation

De produkter som köps på webbplatsen levereras endast inom Sverige. Om du vill ha dina varor levererade till ett annat land måste du göra din beställning per telefon. Förskottsfaktura skickas med annan fraktklass.

Vi levererar med DHL, postpaket(MyPack) eller brev(B-post). Om du gör en beställning senast klockan 17.00 en vardag hanteras den samma dag om det anges på webbplatsen att produkten finns i lager.

Normal leveranstid för postpaket är 1-2 vardagar beroende var i landet du bor och levereras till närmsta utlämningsställe. Försändelsen aviseras via sms om du angett mobilnummer. Om du inte har angett något mobilnummer skickas aviseringen via brev. Mindre försändelser skickas med brev och tar 2-5 vardagar att leverera och aviseras inte. Tyvärr har vi ingen möjlighet att styra vad som packeteras i paket eller brev eftersom det avgörs baserat på vikt och storlek.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av enstaka produkter. Vid beställning av en restnoterad produkt kommer vi skicka dig ett mail när din order har blivit expedierad från vårt lager. Om någon produkt du har beställt inte fanns i lager vid beställning och du närmare vill veta en uppskattad leveranstid eller vill avbeställa din order kan du kontakta oss via mail så återkommer vi så snart vi kan. Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager.

Som en del av vår leverans av reservdelar eller tillbehör kommer vi att kontakta er för att få en enkät besvarad om hur ni upplevt vår webbshop. Vi skulle vara tacksamma om ni kunde delta i enkäten.

Fraktavgiften(se betalningssätt ovan) läggs på i samband med att köpet slutförs och beror på vilket betalningssätt du valt.

Frågor och förslag

Vi välkomnar alla frågor och synpunkter som har med nätbutiken att göra. Om du har allmänna frågor om vår kundservice eller behöver teknisk hjälp rekommenderar vi att du läser informationen i servicesektionen på vår webbplats och följer den. Skicka e-post till oss:
info@futurecarcare.se Ring oss vardagar mellan 8.00 och 16:00: 08-68428530

Om du driver företag och förutser att du kommer att göra regelbundna beställningar bör du ringa oss. Vi ser då till att alla leveranser åtföljs av en momsfaktura.